شانزدهمین دوره مسابقات مطالعات قرآنی و معارف اهل بیت (ع)

تاریخ مطلب: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
#

موسسه قرآنی امام رضا (ع) با همکاری موقوفه مدنیان برگزار می کند.

شانزدهمین دوره از سلسله مسابقات مطالعات قرآنی و معارف اهل بیت(ع) با موضوع فاطمه (س) کوثر قرآن 26 اسفند در حسینیه امام رضا(ع) و مناطق دیگر برگزار می شود.

به گفته مسئول موسسه قرآنی: این مسابقه در حسینیه امام رضا(ع) و شهرستان ملاثانی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که در این مسابقه از کتاب فاطمه کوثر قرآن که مهمترین آیات قرآنی پیرامون شخصیت فاطمه زهرا (ع) را بررسی می کند و مؤلف و محقق حوزه علمیه قم حجت الاسلام محمدعلی کریمی نیا می باشد و در آخر این کتاب 30سوال از متن طرح شده که 20 سوال آن در مسابقه استفاده می شود.

معرفی کوتاه:شرح و تبيين شخصيت، زندگي، سيره و رفتار فاطمه زهرا (س) با هدف آشنا كردن دختران و زنان با الگوهاي جاودانه در اين كتاب انجام شده است. در بخش اول آياتي از قرآن كه در شأن فاطمه زهرا نازل شده تفسير شده است كه از جمله مي‏توان به آيه 37 سوره بقره، آيه 33 سوره احزاب، آيه 61 سوره آل عمران و سوره كوثر اشاره كرد. پرتوي از كرامات و مقامات حضرت فاطمه و فرازهايي از سيره اخلاقي و تربيتي حضرت فاطمه عناوين ديگر كتاب است.

این مسابقات برای بانوان و آقایان و در مقطع سنی 14 سال به بالا برگزار می شود. علاقه مندان به منظور شرکت در شانزدهمین دوره از سلسله مسابقات مطالعات قرآنی و معارف اهل بیت(ع)، می توانند نسبت به تهیه این کتاب و جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09165297505 تماس حاصل نمایند.

خاطر نشان می گردد، تاریخ آزمون26 اسفند ماه بعد از نماز عشاء در حسینیه امام رضا (ع) می باشد.