جلسه تخصصی آموزش قرآن کریم با حضور استاد سید جاسم موسوی

تاریخ مطلب: ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
#

جلسه تخصصی آموزش قرآن کریم، موسسه قرآنی امام رضا علیه السلام جمعه 4  تیر ماه ماه راس ساعت 21 با حضور استاد سید جاسم موسوی و استاد محسن سلیمانی بصورت مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار گردید.

 

این جلسات هر هفته جمعه ها با حضور استادان مطرح استانی و کشوری در پیج موسسه قرآنی امام رضا عیله السلام برگزار می شود که در این جلسه قاریان،حافظان و مرتلینی از اقصی نقاط  ایران اسلامی  برای محک زدن تلاوت خود در این جلسه اقدام به قرائت می کنند.

سیدجاسم موسوی، قاری قرآن کریم، در برنامه جمعه‌شب‌های مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز که شب گذشته، ۴ تیرماه از طریق فضای مجازی پخش شد، با اشاره به اهمیت تقلید صحیح در تلاوت،‌ اظهار کرد: عدم پرداختن به تقلید اصولی آسیبی است که در تازه‌واردها به عرصه قرائت و نوجوانان دیده می‌شود و بیشتر نوجوانان فرازخوان شده‌اند. 

وی بیان کرد: آسیب دیگر پرداختن بیش از حد به مقامات است؛ دیده می‌شود که فرد روان‌خوانی و روانخوانی خود را تقویت نکرده، اما وارد ترکیب مقامات می‌شود و برخی از مؤسسات و استادان هم به این موضوع دامن می‌زنند. 

موسوی با بیان اینکه مقامات را ما محدود آموختیم، اظهار کرد: زمانی که در بخش شکوفه‌های مسابقات کشوری رتبه آوردم همه مقامات را بلد نبودم و اصلاً برای ما مهم نبود، بلکه مهم تقلید صرف بود. وقتی‌که سبک را می‌آموختیم می‌توانستیم هر قسمتی از قرآن را بخوانیم اما این موضوع در نسل کنونی کمتر شده است؛ نمی‌گویم این شیوه بد است اما تقلید فراز آسیب‌هایی را به همراه دارد. 

این قاری قرآن کریم با اشاره به اهمیت موضوع نفس در قرائت قرآن، گفت: موضوع نفس برای اجرای تقلیدی در مجالس و مسابقات بسیار مهم است و وقتی قاری حداقل ۴ ساعت روزانه تمرین مفید داشته باشد، مسئله نفس خود به خود برایش حل می‌شود. 

وی در پایان اظهار کرد: تلاوت باید پیرو یک سبک خاص باشد و این موضوع بحث روز محافل حرفه‌ای تلاوت است. شاهد هستیم که بسیاری از نفرات اول کنونی در مسابقات مقلد یک شخص هستند قبلاً گفته می‌شد که تقلید بخوانید اما اکنون برعکس شده است و این تقلید از یک نفر در مسابقات نمره هم دارد.