به مناسبت ولادت امام جواد(ع) مراسم جشنی برگزار می گردد

تاریخ مطلب: ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
#

ولادت فرخنده و مسعود نهمين آيت سروري و پيشواي كرامت و بخشندگي، امام محمد تقي عليه السلام مبارك باد

سلام بر امام جواد(ع) كه «جود» قطره اي بود در پيشاني بلندش و «علم» غنچه اي بود از گلستانِ وجودش و «حلم» گوهري بود از گنجينه فضايلش.      

زينتِ بخشندگان، امام جواد (ع) مي آيد تا زمين مدينه يك بار ديگر ، مولودي ديگر از نسل هابيل را به شادباش بنشيند، مي آيد تا چشمان آسمان به روشني سيمايش روشن شود و لاهوتيان را در شادي ميلاد خويش فرو برد.
نهمين امام شيعيان نام مباركش محمد است و القاب و كنيه هاي فراواني دارد؛ مشهورترين لقبش جواد است و معروف ترين كنيه اش ابوجعفر. امام جواد عليه السلام در دهم رجب سال 195 هجري قمري در مدينه چشم به دنيا گشود. پيشگويي ولادت آن امام از زبان پدر بزرگوارش چندين بار مطرح شده بود. ولادت امام جواد همچون ولادت ساير ائمه معصومين عليهم السلام با ويژگي هاي مخصوصي همراه بوده است.
دوران كودكي امام جواد عليه السلام از دوران شيرخوارگي تا زماني كه در سن هفت سالگي به امامت رسيد، با حوادث گوناگون آميخته است. با شهادت امام رضا عليه السلام و به امامت رسيدن امام جواد در سن كودكي، يكي از موضوعاتي كه حتي برخي از ياران امام هشتم را دچار شك و ترديد كرد، كم سن و سالي امام جواد جهت مقام امامت بود. به همين دليل در مواردي امام رضا عليه السلام و در موارد ديگري، خود امام جواد به تبيين آن پرداختند و به شبهه ها پاسخ گفتند. اگر چه امام جواد عليه السلام نسبت به ساير امامان در سن بسيار كمي به امامت رسيد، اما دوران هفده ساله ي امامت او، دوراني نسبتاً طولاني و پر حادثه است.

به مناسبت سالروز ولادت امام جواد (ع) مراسم جشنی در حسینیه امام رضا(ع) 

سه شنبه شب، بعد از نماز عشاء، با حضور مداح اهل بیت حاج مهدی نبوی، مراسم جشن وسرور برگزار می گردد.