آغاز نهمین دوره مسابقات مدهامتان

تاریخ مطلب: ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
#

صبح جمعه، اول اسفند‌ماه ۹۳، نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حسینیه امام رضا(ع) اهواز (موقوفه حاج اسماعیل مدنیان) آغاز به‌کار کرد.
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خوزستان، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مقرر شده است در نخستین روز از مسابقات سراسری مدهامتان شرکت‌کنندگان رشته‌های ترتیل اذان و حفظ قران به رقابت با یکدیگر بپردازند.

داوری این رشته‌ها نیز توسط بهروز یاری‌گل و ناجی حیدری صورت می‌گیرد. مسابقات از صبح آغاز شده و پس از اقامه نماز ظهر و صرف ناهار نیز از ساعت 14 از سر گرفته می‌شود.


داوران رشته حفظ شامل قاسم مقدمی در بخش صوت، محمدرضا ابوالقاسمی در بخش تجوید، امیر آقایی در بخش حسن حفظ، کریم دولتی در بخش وقف و ابتدا و حسن ربیعان در بخش لحن هستند.

همچنین، براساس تصمیم داوران نام هر یک از شرکت‌کنندگان پس از قرائت و عدم حضور در سالن برگزاری مسابقات ملغی تلقی می‌شود. 210 نفر در رشته‌​های مختلف مسابقات مدهامتان شرکت خواهند کرد و رشته‌های مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان نیز شامل قرائت، حفظ(کل، 20 جزء، 10 جزء)، اذان، ترتیل و تفسیر(ویژه ائمه جماعات کشور) است که بیشترین متسابقان را رشته حفظ به خود اختصاص داده است.

یادآور می‌شود، مراسم افتتاحیه نهمین دوره از مسابقات مدهامتان شام‌گاه 30 بهمن در حسینیه امام رضا(ع) اهواز برگزار شد و آیین اختتامیه روز یکشنبه سوم اسفندماه خواهد بود.