جلسه تخصصی آموزش قرآن کریم با حضور استاد سید عدنان موسوی

تاریخ مطلب: ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
#

جلسه تخصصی آموزش قرآن کریم، موسسه قرآنی امام رضا علیه السلام جمعه 10 بهمن  ماه راس ساعت 21 با حضور استاد سید عدنان موسوی و استاد محسن سلیمانی بصورت مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار گردید.

این جلسات هر هفته جمعه ها با حضور استادان مطرح استانی و کشوری در پیج موسسه قرآنی امام رضا عیله السلام برگزار می شود که در این جلسه قاریان،حافظان و مرتلینی از اقصی نقاط  ایران اسلامی  برای محک زدن تلاوت خود در این جلسه اقدام به قرائت می کنند.

 

سید عدنان موسوی با اشاره به موضوع شناخت ضعف مقدمه پیشرفت اظهار کرد: در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد. دیدگاه نخست بر این تأکید دارد که اگر همه ضعف‌های قرآن‌آموز یکجا به او منتقل شود، دچار ناامیدی شده و نمی‌تواند مسیر را ادامه دهد. بنابراین نقاط ضعف و نقصان قرآن‌آموز باید آرام‌ آرام به او گوشزد شود.

وی ادامه داد: دیدگاه دوم می‌گوید که همه ضعف‌ها و نقاط کمبود آموزشی قاری، مرتل و حافظ یکجا به او گفته شود تا بداند از کجا و چگونه باید مسیر را ادامه دهد.

 

موسوی با تأکید بر اینکه صوت و لحن و تجوید لازم و ملزوم یکدیگر هستند، افزود: نمی‌توان ادعا کرد که یک قاری بدون هر کدام از این تخصص‌ها بتواند در کار خود موفق باشد. بنابراین باید در همه این قالب‌ها تبحر داشته باشد.

 

این مدرس قرآن کریم گفت: برای قاریان مبتدی این احتمال وجود دارد که اگر همه ضعف‌ها و نقاط کمبود او یکجا به وی گفته شود، ناامیدی در وی به وجود بیاید اما برای یک قاری که دنبال پیشرفت است، باعث ایجاد انگیزه بیشتر می‌شود. برای مشتاقان قرائت بهتر است که همه ضعف‌هایشان را یکجا به آنها منتقل کرد. امروز مثل گذشته نیست و همه لوازم آموزشی در اختیار است و قاریان و مرتلان بدون مشکل می‌توانند هر نکته‌ای را که استاد به آنها تذکر می‌دهد با مراجعه به اینترنت و کتاب دنبال کرده و اشکالات‌ را برطرف کنند.

 

وی تأکید کرد: اگر کسی می‌خواهد به درجه استادی برسد باید در محضر استاد آموزش ببیند و بخواند و بشنود تا بتواند پیشرفت کند.