جلسه تخصصی آموزش قرآن کریم با حضور استاد وحید نظریان

تاریخ مطلب: ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
#

جلسه تخصصی آموزش قرآن کریم، موسسه قرآنی امام رضا علیه السلام جمعه 3 بهمن  ماه راس ساعت 21 با حضور استاد وحید نظریان   و استاد محسن سلیمانی بصورت مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار گردید.

 

این جلسات هر هفته جمعه ها با حضور استادان مطرح استانی و کشوری در پیج موسسه قرآنی امام رضا عیله السلام برگزار می شود که در این جلسه قاریان،حافظان و مرتلینی از اقصی نقاط  ایران اسلامی  برای محک زدن تلاوت خود در این جلسه اقدام به قرائت می کنند.

 

این قاری بین المللی درباره روش‌های صحیح تقلید، با بیان اینکه در بحث تلاوت قرآن کریم باید کار را با تقلید آغاز کرد، گفت: ما ناچار به تقلید هستیم و اینکه بگوییم از اول کار سبک خودم را تلاوت کنم،  ممکن نیست.

وی ادامه داد: فرد بعد از آنکه در تقلید حرفه‌ای شد، می‌تواند با توجه به اینکه اگر توانایی و استعداد داشت کارهای دیگری در قرائت‌های خود انجام دهد.

نظریان با بیان اینکه تقلید باید از صفر تا صد همانگونه که قاری اجرا کرده پیاده شود، گفت: تقلید یعنی یک تحریر کم نشود و یک تحریر هم زیاد نشود، تا آنچه را که استاد انجام داده ملکه ذهن ما شود.

این قاری قرآن کریم بیان کرد: برخی این سوال را مطرح می‌کنند که چند سال تقلید کنیم؟ این موضوع بستگی به استعدادها دارد چراکه استعدادهای افراد یکسان نیستند. کسی ممکن است قرائتی را بعد از ۵ بار گوش دادن بتواند تقلید کند. اما این نکته را فراموش نکنید که در یک یا دو ماه هیچ‌کس نمی‌تواند یک تقلید حرفه‌ای داشته باشد. همچنین خیلی‌ها درباره چگونه گوش‌دادن می‌پرسند؛ درباره این موضوع هم چند مدل مختلف وجود دارد؛ باید گوش دادن برای یادگیری تلاوت به‌صورت فعال باشد و قرائت را باید با دقت بالا گوش داد و نگاه باید به آیات قرآن بشود تا همه آن تلاوت با جزئیات آموخته شود.