جلسه آنلاین آموزش قرآن کریم با حضور استاد سید کریم موسوی

تاریخ مطلب: ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
#

جلسه تخصصی آموزش قرآن کریم، موسسه قرآنی امام رضا علیه السلام جمعه 12 دی ماه راس ساعت 20 با حضور استاد سید کریم موسوی و استاد محسن سلیمانی بصورت مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار گردید

این جلسات هر هفته جمعه ها با حضور استادان مطرح استانی و کشوری در پیج موسسه قرآنی امام رضا عیله السلام برگزار می شود که در این جلسه قاریان،حافظان و مرتلینی از اقصی نقاط  ایران اسلامی  برای محک زدن تلاوت خود در این جلسه اقدام به قرائت می کنند.

 سید کریم موسوی این هفته درباره قرآن و نماز اول وقت گفت: به فرموده قرآن کریم همه ما برای عبادت خلق شده‌ایم

 «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ»

 

وی اظهار کرد: از بین همه عبادت‌ها و فرائض، بیش از همه فریضه نماز از جنس قرآن و بیشتر عبارت‌هایی که در نماز می‌خوانیم از قرآن ساخته و پرداخته شده است. در آیات قرآن کریم از نماز به قرآن تعبیر شده است: «وَقُرْآنَ الْفَجْرِ إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُودًا»: و نماز صبح را نیز به جای آر که آن نماز به حقیقت مشهود (نظر فرشتگان شب و فرشتگان روز) است.

موسوی ادامه داد: می‌توان گفت نماز، قرآنی که است همه روزه با آن در ارتباط هستیم. قرآنی که در نمازهای یومیه می‌خوانیم‏، قرآن واجب ما است و می‌توان گفت نمازهای یومیه، قرآن واجب است.

این قاری قرآن ادامه داد: خداوند در قرآن کریم برای نماز شرایطی از جمله: «إِنَّ الصَّلَاةَ كَانَتْ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ كِتَابًا مَوْقُوتًا»(نساء‏ ۱۰۳) را ذکر کرده است؛ یعنی نماز حتما باید به وقت خود خوانده شود. به عبارتی ما قرآن یومیه خود را باید در موقع معین خود بخوانیم و این باعث می‌شود به قرآن نزدیک شویم. قرآن مستحب، تلاوت‌هایی است که در هر زمان می‌توانیم به آن اقدام کنیم و قرآن کریم درباره آن فرموده است: «فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنْهُ» (مزمل‏، ۲۰). 

موسوی در پایان با اشاره به آیات سوره مؤمنون و ذکر نماز به عنوان یکی از ویژگی‌های فرد مؤمن گفت: برخی نمازها از یک انسان‏‏، شهید می‌سازد‏‏، سردار سلیمانی می‌سازد. اول و آخرین ویژگی‌های یک مومن، نماز است.