جلسه آنلاین تخصصی آموزش قرآن کریم با حضور استاد ابوالقاسمی

تاریخ مطلب: ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
#

بعد از برگزاری موفق مسابقات استانی رضوان در سال 1385 توسط حسینیه امام رضا علیه السلام

اینبار در سال 1386 استان خوزستان میزبان قاری،داورو مدرس ممتاز کشوری،جناب آقای احمد ابوالقاسمی بود.

ایشان در سال 1386 کارگاه صوت و لحن را در اهواز برگزار نمودند و قاریانی که مقام برتر را کسب نموده بودند در این کارگاه از نکات ارزشمند استاد ابوالقاسمی بهره می بردند.

حال با گذشت 13سال از آن روزها، موسسه قرآنی امام رضا علیه السلام میزبان این استاد گرانقدر در 7 آذر 1399 بود.

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا،جلسه جمعه شب های موسسه قرآنی امام رضا علیه السلام که قدمتی 15 ساله دارد.در فضای مجازی و در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام هر جمعه برگزار می گردد

استاد ابوالقاسمی باحضور در این لایو و شنیدن قرائت قاریان پراستعداد ایرانی

نکاتی ارزشمند را به این عزیزان ارائه نمودند که به شرح ذیل میباشد.

ایشان در مورد اهمیت تلاوت قرآن گفت: سال‌ها است رهبر معظم انقلاب دمادم این موضوع را تذکر می‌دهند که یک قاری قرآن باید به قدری به آیات تسلط پیدا کند که بتواند در طول روز با آیات قرآن صحبت کند و این موضوع کم کم به آحاد جامعه هم تسری پیدا کند و مردم به قدری نسبت به آیات قرآن حضور ذهن داشته باشند که از آنها استفاده کنند.

وی افزود: از طرف دیگر، سبک زندگی قرآنی هم ایجاب می‌کند که اطلاعات قرآنی ما بالا باشد و بتوانیم لحظه‌به‌لحظه رفتارهای خود را با آیات الهی تطبیق دهیم تا بتوانیم یک سبک زندگی قرآنی داشته باشیم.

این قاری بین‌المللی با تصریح به اینکه محافل قرآنی ما کم است و ما قاری و مبلغ قرآن‏، کم داریم گفت: اگر جامعه ما به این سمت حرکت می‌کرد می‌توانستیم از جوانان و نوجوانان قرآنی کشورمان خیلی بیشتر استفاده کنیم، اما الان اینطور نیست. ما قاریان بسیار خوش‌خوانی داریم که خیلی کم از آنها استفاده می‌شود. باید دائم محفل برگزار کنیم تا گوش مردم به آیات قرآن آشنا شود.

وظیفه جامعه قرآنی این است که از طریق زیبا خواندن و خوش لحن و خوش صوت ادا کردن آیات، موجب اشتیاق شنیداری در شنوندگان و مردم شویم. برای مثال نوای خوش باعث می‌شود فرد مدت زمان طولانی‌تری قرآن گوش بدهد و احساس خستگی نکند. ما جامعه قرآنی این قسمت را برعهده داریم؛ یعنی ایجاد انگیزه شنیداری با صوت و الحان زیبا برای کسانی که قرآن را می‌شنوند.

 

علاقمندانی که تمایل به دیدن این جلسه به صورت ضبط شده را دارند میتوانند به صفحه اجتماعی

موسسه قرآنی امام رضا علیه السلام به آدرس quran.imamreza@   در اینستاگرام مراجعه نمایند.