اهمیت تجوید و رعایت اصول و ضوابط تلاوت از نگاه استاد پورزرگری

تاریخ مطلب: ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
#

موسسه قرآنی امام رضا علیه السلام این هفته در جلسات جمعه شب ها ،میزبان قاری،استاد و داور بین المللی جناب آقای محمد رضا پورزرگری بود در این جلسه که 2ساعت در برنامه اجتماعی اینستاگرام بطول انجامید تعدادی از قاریان و مرتلین و حافظان به تلاوت پرداختند.

 

استاد پورزرگری با بیان اینکه در تلاوت قرآن باید به احسن وجه قرآن را تلاوت کنیم، گفت: قاریان باید بیش از هر کسی مؤمن به قرآن و کلام پیامبر(ص) و ائمه(ع) باشند. قاری باید باطن خود را پاک و سالم نگه دارد که وقتی قرآن را قرائت می‌کند در دل‌ها اثر بگذارد. وضو، خشوع و خضوع و طهارت از جمله آداب ظاهری تلاوت قرآن است. قاری حتماً باید قبل از

 

روع به قرآن خواندن کنیم. ما به عنوان قاریان قرآن باید دستورات قرآن کریم را در این رابطه اجرا کنیم.

در این جلسه از شهرهای مختلف کشور قاریان و مرتلین با استعدادی حضور داشتند.

 

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با پرداختن به اینکه قرائت قرآن به صوت سماعی از پیامبر(ص) و سپس ائمه(ع) و صحابه دریافت شده است، افزود: قوانین قرائت قرآن که از سوی علمای علم قرائت وضع شده است برگرفته از شنیده‌های پیامبر(ص) بوده و به آن اصطلاحاً تجوید‌القرآن می‌گویند. توصیه شده که قرآن را با همین تجوید قرائت کنید؛ یعنی این اصول و ضوابط قرآن را از تحریف و فقط به صرف خواندن محفوظ نگه می‌دارد و اصالت کلمات قرآن را حفظ می‌کند. تجوید از اصول ضروری است که همه قاریان باید به آن دقت کنند.

 

لازم بذکر است موسسه قرآنی امام رضا علیه السلام هر هفته جمعه شب ها راس ساعت 20 با دعوت از اساتید بنام خوزستانی و کشوری اقدام به برگزاری جلسات تخصصی آموزش قرآن کریم کرده و بحمدلله از استقبال خوبی نیز برخوردار بوده است.