جلسه تخصصی قرائت قرآن با حضور دکتر جلیل بیت مشعل

تاریخ مطلب: ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
#

در جلسه تخصصی قرآن کریم که روز جمعه بعد از نماز عشا با حضور استاد دکتر جلیل بیت مشعل برگزار گردید ، قاریان جوان خوزستانی از نظرات کارشناسی ایشان بهره مند شدند.

 

به گزارش موسسه قرآنی امام رضا(ع) روز جمعه حسینیه امام رضا(ع) میزبان استاد دکتر جلیل بیت مشعل بود که دراین جلسه قاریان جوان خوزستانی تلاوت های  زیبایی را انجام دادند

در خلال تلاوتها، استاد بیت مشعل نکات تفسیری و اخلاقی را به هرکدام از قاریان گوشزد نمودند.

ایشان در مورد تلاوت قاریان اظهار نمودند: اگر قاری بخواهد در زمینه ی قرائت پیشرفت کند نباید برای خود سقفی تعیین کرده و همچنین سقف موفقیت های وی محدود به مسابقات نباشد که لازمه این امر، تقلید خوب و دقیق از قرائت اساتید بزرگی همچون کامل یوسف، محمد عمران، محمد لیثی،  مصطفی اسماعیل و ... می باشد؛ در ادامه ایشان به قاریان توصیه نمودن که به تقلید و استماع  قاریان امروزی نپردازند.

ایشان خاطر نشان کردند: با توجه به شور و اشتیاقی که در بین قاریان جوان خوزستانی در تلاوت مشهود است، میتوانند با انتخاب ردیف مقامی متناسب با صدای خود و با مدیریت و انتقال درست آن به گوش مستمعین،  رضایتمندی را در چهره و تشویق های آنان مشاهده نمایند.

 وی افزود : در قرائت قرآن باید الحانی را مورد استفاده قرار داد که از نظر مفهومی متناسب با آیات انتخاب شده باشد، به طور مثال آیاتی که در مورد نعمتهای بهشتی هستند جایگاه آهنگ و الحان غمگین و حتی جایگاه الحان تحکمی مثل رست هم نیست، آیاتی که بهشت را توصیف می کنند را می توان با احساس خوب اداء کرد.

 

 

عضویت در کانال اختصاصی موسسه قرآنی امام رضا (علیه السلام)

 

عضویت در کانال اختصاصی حسینیه امام رضا (علیه السلام)

پس از آن سیستم بصورت اتومات شما را به نرم‌افزار تلگرام هدایت خواهد نمود. سپس با مشاهده کانال ImamReza1   یا

ImamRezaHosseinieh

 نرم‌افزار تلگرام خود بر روی گزینه   Join   در قسمت پایین کلیک کنید.

کاربران گرامی دقت داشته باشند که نرم افزار تلگرام حتما بروزرسانی شده باشد.